Reklamačné podmienky

Reklamačný poriadok

  1. Úvodné ustanovenia

Pojmom "predávajúci" bude ďalej označovaný prevádzkovateľ internetového obchodu EBC Computers s.r.o., štefániková 827 Púchov, IČO: 36313998, telefón +421 42 4624 301, e-mail: kawasaki@ebc.sk, konateľ Zdeněk Kadlec

 

Pojmom "kupujúci" bude ďalej označovaná fyzická, alebo právnická osoba vstupujúca do obchodného vzťahu s predávajúcim vytvorením objednávky prostredníctvom internetového obchodu sadesport.sk.

 

Tento reklamačný poriadok upravuje vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, dopĺňa obchodné podmienky predávajúceho.

 

Kupujúci prijíma platnosť reklamačného poriadku odberom tovaru u predávajúceho.

 

  1. Právne ustanovenia

Pokiaľ je kupujúcim fyzická osoba, proces reklamácie sa riadi v zmysle Zák č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a Zák č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, v znení ich neskorších predpisov.

 

Pokiaľ je kupujúcim právnická osoba, proces reklamácie sa riadi v súlade so Zák č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka, v znení neskorších predpisov.

 

  1. Úplnosť dodávky a poškodenie tovaru pri doprave

Osobné prevzatie tovaru, dovoz tovaru zamestnancom predávajúceho, dovoz tovaru kuriérom, zásielka doručovaná cez výdajný box prepravnej spoločnosti.

 

Kupujúci má povinnosť pri preberaní tovaru skontrolovať druh a množstvo tovaru, ktorý je špecifikovaný na dodacom liste priloženom k tovaru. „Kupujúci“ je povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru.

 

Svojim podpisom na dodacom liste/faktúre alebo vyzdvihnutím z boxu prepravnej spoločnosti kupujúci potvrdzuje správnosť druhu a množstva prebratého tovaru a jeho prípadné poškodenie. Dodatočné reklamácie na množstvo, druh tovaru a poškodenie tovaru pri preprave nebudú uznané.

 

Po prevzatí tovaru je kupujúci povinný bezodkladne, najneskôr do 24 hodín dodaný tovar rozbaliť a skontrolovať zjavné vady .Reklamácie na zjavné vady tovaru doručeného v neporušenom obale predávajúci akceptuje do 24 hodín od prevzatia tovaru. Po tejto lehote nebudú takéto reklamácie uznané.

 

 

  1. Záručná doba a záručné podmienky

Dĺžka záručnej doby je definovaná v Občianskom zákonníku ak je kupujúcim fyzická osoba (24 mesiacov) a v Obchodnom zákonníku, ak je kupujúcim firma (12 mesiacov). Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru.

Ak je na tovar poskytovaná záruka, musí byť vada oznámená a nároky vyplývajúce z vady tovaru uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.

 

  1. Postup nahlásenia reklamácie

Ak na dodanom tovare vznikne závada zakladajúca právo kupujúceho na uplatnenie reklamácie. Zákazník písomne odošle na adrese sídla predávajúceho alebo emailom kawasaki@ebc.sk všetky informácie potrebné na začatie reklamácie.

 

Informácie nutné pre začatie reklamácie sú:

 

- číslo objednávky a váš e-mail, ktorý ste použili pri danej objednávke

- meno a priezvisko kupujúceho

- telefónne číslo kupujúceho

- e-mailová adresa kupujúceho

- číslo faktúry, alebo dodacieho listu, na ktorých je vyznačený reklamovaný tovar

- kópia/fotografia záručného listu, ak je súčasťou

- popis závady /fotografie závady

 

 

  1. Doručenie tovaru na reklamáciu

Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť reklamovaný tovar predávajúcemu čistý, mechanicky nepoškodený. Kupujúci je povinný zasielať tovar v primeranom balení tak, aby zásielka spĺňala prepravné podmienky zvoleného poskytovateľa prepravy a aby nedošlo k mechanickému poškodeniu tovaru počas prepravy (odporúčame zasielať reklamovaný tovar v originálnom balení). Predávajúci nenesie zodpovednosť za poškodenie tovaru počas prepravy na reklamáciu, prípadne za poškodenie tovaru pre nedostatočne zabalenú zásielku.

 

Kupujúci je povinný k zasielanému reklamovanému tovaru priložiť nasledujúce doklady:

- záručný list (pokiaľ bol k tovaru pribalený pri kúpe)

- doklad o kúpe, resp. jeho kópiu

 

  1. Odstránenie závady

Počas záručnej doby zaistí predávajúci odstránenie závady. Predávajúci má právo nahradiť neopraviteľný výrobok výrobkom identickým, novým, alebo výrobkom, ktorého technické parametre plne nahradia neopraviteľný výrobok. V prípade odstránenia závady sa záruka predlžuje o čas, počas ktorého bol tovar na reklamačnom oddelení.

 

  1. Skrátený postup priebehu reklamácie
  2. a) Kupujúci reklamovaný tovar doručí do prevádzky predávajúceho na adresu predávajúceho, buď osobne na základe dohovoru s predávajúcim alebo prostredníctvom poštovej zásielky (nie formou dobierky).

 

  1. b) Spolu s reklamovaným tovarom kupujúci predloží vyplnený a podpísaný reklamačný formulár, kópiu dokladu o kúpe a záručný list pokiaľ bol k tovaru pribalený pri kúpe (Záručný list nie je vyplnený, nakoľko nie je zrejmé, že kupujúci tovar prevezme)

 

  1. c) Predávajúci vystaví kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie a toto zašle prostredníctvom elektronickej pošty na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim, pri osobnom doručení reklamovaného tovaru prebehne odovzdanie potvrdenia osobne.

 

  1. d) V zákonom stanovenej lehote predávajúci vybaví reklamáciu a zároveň najneskôr v tejto lehote o vybavení a spôsobe vybavenia reklamácie informuje kupujúceho na e-mailovú adresu. V prípade neoprávnenej reklamácie v tejto lehote predávajúci reklamáciu zamietne.

 

  1. Ostatné ustanovenia

Kupujúci vyhlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmto reklamačným poriadkom predávajúceho a že s ním v plnom rozsahu súhlasí.

 

Tento reklamačný poriadok je platný od 1. 11. 2024 do odvolania, alebo do nahradenia novým reklamačným poriadkom.