Reklamačné podmienky
Reklamačný poriadok
- Úvodné ustanovenia
Pojmom "predávajúci" bude ďalej označovaný prevádzkovateľ internetového obchodu EBC Computers s.r.o., štefániková 827 Púchov, IČO: 36313998, telefón +421 42 4624 301, e-mail: kawasaki@ebc.sk, konateľ Zdeněk Kadlec
Pojmom "kupujúci" bude ďalej označovaná fyzická, alebo právnická osoba vstupujúca do obchodného vzťahu s predávajúcim vytvorením objednávky prostredníctvom internetového obchodu sadesport.sk.
Tento reklamačný poriadok upravuje vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, dopĺňa obchodné podmienky predávajúceho.
Kupujúci prijíma platnosť reklamačného poriadku odberom tovaru u predávajúceho.
- Právne ustanovenia
Pokiaľ je kupujúcim fyzická osoba, proces reklamácie sa riadi v zmysle Zák č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a Zák č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, v znení ich neskorších predpisov.
Pokiaľ je kupujúcim právnická osoba, proces reklamácie sa riadi v súlade so Zák č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka, v znení neskorších predpisov.
- Úplnosť dodávky a poškodenie tovaru pri doprave
Osobné prevzatie tovaru, dovoz tovaru zamestnancom predávajúceho, dovoz tovaru kuriérom, zásielka doručovaná cez výdajný box prepravnej spoločnosti.
Kupujúci má povinnosť pri preberaní tovaru skontrolovať druh a množstvo tovaru, ktorý je špecifikovaný na dodacom liste priloženom k tovaru. „Kupujúci“ je povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru.
Svojim podpisom na dodacom liste/faktúre alebo vyzdvihnutím z boxu prepravnej spoločnosti kupujúci potvrdzuje správnosť druhu a množstva prebratého tovaru a jeho prípadné poškodenie. Dodatočné reklamácie na množstvo, druh tovaru a poškodenie tovaru pri preprave nebudú uznané.
Po prevzatí tovaru je kupujúci povinný bezodkladne, najneskôr do 24 hodín dodaný tovar rozbaliť a skontrolovať zjavné vady .Reklamácie na zjavné vady tovaru doručeného v neporušenom obale predávajúci akceptuje do 24 hodín od prevzatia tovaru. Po tejto lehote nebudú takéto reklamácie uznané.
- Záručná doba a záručné podmienky
Dĺžka záručnej doby je definovaná v Občianskom zákonníku ak je kupujúcim fyzická osoba (24 mesiacov) a v Obchodnom zákonníku, ak je kupujúcim firma (12 mesiacov). Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru.
Ak je na tovar poskytovaná záruka, musí byť vada oznámená a nároky vyplývajúce z vady tovaru uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
- Postup nahlásenia reklamácie
Ak na dodanom tovare vznikne závada zakladajúca právo kupujúceho na uplatnenie reklamácie. Zákazník písomne odošle na adrese sídla predávajúceho alebo emailom kawasaki@ebc.sk všetky informácie potrebné na začatie reklamácie.
Informácie nutné pre začatie reklamácie sú:
- číslo objednávky a váš e-mail, ktorý ste použili pri danej objednávke
- meno a priezvisko kupujúceho
- telefónne číslo kupujúceho
- e-mailová adresa kupujúceho
- číslo faktúry, alebo dodacieho listu, na ktorých je vyznačený reklamovaný tovar
- kópia/fotografia záručného listu, ak je súčasťou
- popis závady /fotografie závady
- Doručenie tovaru na reklamáciu
Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť reklamovaný tovar predávajúcemu čistý, mechanicky nepoškodený. Kupujúci je povinný zasielať tovar v primeranom balení tak, aby zásielka spĺňala prepravné podmienky zvoleného poskytovateľa prepravy a aby nedošlo k mechanickému poškodeniu tovaru počas prepravy (odporúčame zasielať reklamovaný tovar v originálnom balení). Predávajúci nenesie zodpovednosť za poškodenie tovaru počas prepravy na reklamáciu, prípadne za poškodenie tovaru pre nedostatočne zabalenú zásielku.
Kupujúci je povinný k zasielanému reklamovanému tovaru priložiť nasledujúce doklady:
- záručný list (pokiaľ bol k tovaru pribalený pri kúpe)
- doklad o kúpe, resp. jeho kópiu
- Odstránenie závady
Počas záručnej doby zaistí predávajúci odstránenie závady. Predávajúci má právo nahradiť neopraviteľný výrobok výrobkom identickým, novým, alebo výrobkom, ktorého technické parametre plne nahradia neopraviteľný výrobok. V prípade odstránenia závady sa záruka predlžuje o čas, počas ktorého bol tovar na reklamačnom oddelení.
- Skrátený postup priebehu reklamácie
- a) Kupujúci reklamovaný tovar doručí do prevádzky predávajúceho na adresu predávajúceho, buď osobne na základe dohovoru s predávajúcim alebo prostredníctvom poštovej zásielky (nie formou dobierky).
- b) Spolu s reklamovaným tovarom kupujúci predloží vyplnený a podpísaný reklamačný formulár, kópiu dokladu o kúpe a záručný list pokiaľ bol k tovaru pribalený pri kúpe (Záručný list nie je vyplnený, nakoľko nie je zrejmé, že kupujúci tovar prevezme)
- c) Predávajúci vystaví kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie a toto zašle prostredníctvom elektronickej pošty na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim, pri osobnom doručení reklamovaného tovaru prebehne odovzdanie potvrdenia osobne.
- d) V zákonom stanovenej lehote predávajúci vybaví reklamáciu a zároveň najneskôr v tejto lehote o vybavení a spôsobe vybavenia reklamácie informuje kupujúceho na e-mailovú adresu. V prípade neoprávnenej reklamácie v tejto lehote predávajúci reklamáciu zamietne.
- Ostatné ustanovenia
Kupujúci vyhlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmto reklamačným poriadkom predávajúceho a že s ním v plnom rozsahu súhlasí.
Tento reklamačný poriadok je platný od 1. 11. 2024 do odvolania, alebo do nahradenia novým reklamačným poriadkom.